Management
Evaluarea și asigurarea calității
ANALIZA SWOT
PUNCTE TARI:
Management
– aplicarea corespunzătoare a legislaţiei în domeniul educaţiei;
– centrarea managementului şcolar pe obiective strategice şi pe obţinerea de rezultate superioare ;
– eficienta manageriala manifestată în echipelor la nivel formal;
– dezvoltarea unei culturi organizaţionale pozitive si a unui climat de lucru motivant ;.
– managementul şcolar şi instituţional s-a realizat de o manieră activ-participativă şi democratică, care a permis promovarea iniţiativelor cadrelor didactice şi a marcat un vizibil salt spre profesionalism, reliefând deschiderea spre aplicarea programului de descentralizare a unităţilor şcolare.
Curriculum si dezvoltare curriculară şi extra-curriculară
– aplicarea unui curriculum echilibrat, prin armonizarea curriculum-ului naţional cu cel local ;
– elaborarea curriculum-ului la decizia şcolii în cea mai mare măsură prin consultarea părinţilor şi a elevilor, luând in consideraţie nevoile comunităţii, resursele umane şi cele materiale existente;
– proiectarea documentelor cadrelor didactice în conformitate cu recomandările/ reglementările ghidurilor metodologice pentru aplicarea programelor şcolare, cu metodica predării fiecărei discipline şi respectând particularităţile de vârstă ale elevilor;
– aplicarea corectă a curriculum-ului pentru fiecare disciplină cu respectarea programelor şcolare.
Rezultate şcolare
– rezultate bune obţinute de elevi la concursurile şcolare ;
– nivelul atingerii standardelor curriculare de performanţă este în general bun, depăşind 60% pentru toate formele de învăţământ .
Resurse umane
– din totalul cadrelor o mare pondere este reprezentată de cele cu gradul didactic I;
– relaţiile interpersonale bune favorizează un climat educaţional deschis şi stimulativ.
– Profesorii dovedesc o bună cunoaştere a currriculum –ului şi îşi stabilesc strategiile de predare – învăţare în funcţie de standardele de pregătire profesională, de specificul fiecărui colectiv de elevi (atitudini, grad de motivare, interese), de rezultatele la testele predictive, de progresul elevilor.
Resurse materiale şi financiare
– includerea şcolii în programe de reabilitare şi investiţii;
– dotarea cu mobilier şcolar modular, a tuturor sălilor de clasă ;
– apă curentă în toate localurile şcolare;
– teren de sport bitumat;
– pământ în proprietate;
– dotarea cu calculatoare a cabinetelor de informatică;
– conectare la internet.
Parteneriat şi dezvoltare comunitară
– îmbunătăţirea relaţiilor şcolii cu comunitatea prin parteneriate;
– îmbunătăţirea sistemului de diseminare a informaţiilor cu privire şcoala şi activităţile ei specifice;
– creşterea transparenţei promovării obiectivelor şi ofertelor educaţionale la nivelul diferitelor categorii de instituţii.
-Ofertă educaţională adaptată la nevoile de formare identificate pe piaţa muncii.
PUNCTE SLABE
Management
– comunicarea intrasistemică uneori deficitară.
Curriculum si dezvoltare curriculară şi extracurriculară
– insuficienta adecvare a demersurilor curriculare la particularităţile elevilor şi la conţinuturile esenţiale;
– nepracticarea unor trasee individualizate de învăţare şi insuficienta adaptare a curriculum-ului particularităţilor unor categorii speciale de elevi ;
– insuficienta manifestare a inventivităţii şi creativităţii pedagogice a cadrelor didactice în vederea creşterii motivaţiei pentru învăţare a elevilor ;
– activităţile extracurriculare uneori formale, contribuţia lor la îmbunătăţirea curriculum-ului fiind redusă sau ineficientă.
Rezultate şcolare
– la nivelul examenelor naţionale, procentul de promovabilitate desi este in crestere ,procentul este sub media pe judet este sub nivelul mediei pe ţară, înregistrându-se, la clasa a VIII-a pe unitatea scolara- 24% (2018), 27,27% (2019), 37,03 (2020), 50% (2021) și 41,37% (2022).
– procent mare de medii şcolare în intervalul 5-6,99, ceea ce indică existenţa mediocrităţii;
– lipsa studiului individual şi a surselor de informare personale în rândul elevilor;
– lipsa activităţilor în cercuri tematice.
Resurse umane
– lipsa cabinetului de asistenţă psihopedagogică şi a specialiştilor în domeniu;
– pregătirea slabă a unor cadre didactice în ceea ce priveşte operarea pe calculator şi reticenta în folosirea acestuia ca mijloc de învăţământ;
– pregătirea ştiinţifică şi metodică deficitară a unor cadre didactice;
– volumul mare de muncă si riscul de a nu finaliza la timp, eficient si corespunzător, problemele de pe agenda scolii;
– din totalul cadrelor didactice, majoritatea dintre ei sunt titulari;
– încadrarea profesorilor pe mai multe şcoli.
Resurse materiale şi financiare
– utilizarea ineficientă a mijloacelor de învăţământ moderne;
– dotarea necorespunzătoare a laboratoarelor de ştiinţe;
– unitatea de învăţământ nu are personal de specialitate care să asigure execuţia bugetară în cadrul unităţii şi nu în afara ei (primărie);
– subfinanţarea educaţiei;
– accentuarea uzurii morale şi fizice a bazei didactico-materiale;
– mobilizarea dificilă a resurselor extrabugetare;
– lipsa unei săli de sport;
– şcoala funcţionează în 4 locaţii și 6 clădiri situate pe o distanţă de 5 Km.
Parteneriat şi dezvoltare comunitară
– neimplicarea corespunzătoare a unor cadre didactice în atragerea în viaţa şcolii a membrilor
comunităţilor locale (părinţi, autorităţi publice, agenţi economici etc) ;
– lipsa experienţei în stabilirea unui parteneriat funcţional şcoală- comunitate ;
– percepţii eronate şi prejudecăţi cu privire la şcoală ;
– slaba implicare a familiei ca principal partener al şcolii ;
– slaba implicare a comitetelor de părinţi în coordonarea relaţiei şcoala- comunitate;
– insuficienta deschidere a unităţii şcolare către accesarea unor programe de parteneriat european.
PUNCTE TARI:
Management
– aplicarea corespunzătoare a legislaţiei în domeniul educaţiei;
– centrarea managementului şcolar pe obiective strategice şi pe obţinerea de rezultate superioare ;
– eficienta manageriala manifestată în echipelor la nivel formal;
– dezvoltarea unei culturi organizaţionale pozitive si a unui climat de lucru motivant ;.
– managementul şcolar şi instituţional s-a realizat de o manieră activ-participativă şi democratică, care a permis promovarea iniţiativelor cadrelor didactice şi a marcat un vizibil salt spre profesionalism, reliefând deschiderea spre aplicarea programului de descentralizare a unităţilor şcolare.
Curriculum si dezvoltare curriculară şi extra-curriculară
– aplicarea unui curriculum echilibrat, prin armonizarea curriculum-ului naţional cu cel local ;
– elaborarea curriculum-ului la decizia şcolii în cea mai mare măsură prin consultarea părinţilor şi a elevilor, luând in consideraţie nevoile comunităţii, resursele umane şi cele materiale existente;
– proiectarea documentelor cadrelor didactice în conformitate cu recomandările/ reglementările ghidurilor metodologice pentru aplicarea programelor şcolare, cu metodica predării fiecărei discipline şi respectând particularităţile de vârstă ale elevilor;
– aplicarea corectă a curriculum-ului pentru fiecare disciplină cu respectarea programelor şcolare.
Rezultate şcolare
– rezultate bune obţinute de elevi la concursurile şcolare ;
– nivelul atingerii standardelor curriculare de performanţă este în general bun, depăşind 60% pentru toate formele de învăţământ .
Resurse umane
- gradul de acoperire cu personal didactic calificat la este de aproape 100%;
– din totalul cadrelor o mare pondere este reprezentată de cele cu gradul didactic I;
– relaţiile interpersonale bune favorizează un climat educaţional deschis şi stimulativ.
– Profesorii dovedesc o bună cunoaştere a currriculum –ului şi îşi stabilesc strategiile de predare – învăţare în funcţie de standardele de pregătire profesională, de specificul fiecărui colectiv de elevi (atitudini, grad de motivare, interese), de rezultatele la testele predictive, de progresul elevilor.
Resurse materiale şi financiare
– includerea şcolii în programe de reabilitare şi investiţii;
– dotarea cu mobilier şcolar modular, a tuturor sălilor de clasă ;
– apă curentă în toate localurile şcolare;
– teren de sport bitumat;
– pământ în proprietate;
– dotarea cu calculatoare a cabinetelor de informatică;
– conectare la internet.
Parteneriat şi dezvoltare comunitară
– îmbunătăţirea relaţiilor şcolii cu comunitatea prin parteneriate;
– îmbunătăţirea sistemului de diseminare a informaţiilor cu privire şcoala şi activităţile ei specifice;
– creşterea transparenţei promovării obiectivelor şi ofertelor educaţionale la nivelul diferitelor categorii de instituţii.
-Ofertă educaţională adaptată la nevoile de formare identificate pe piaţa muncii.
PUNCTE SLABE
Management
– comunicarea intrasistemică uneori deficitară.
Curriculum si dezvoltare curriculară şi extracurriculară
– insuficienta adecvare a demersurilor curriculare la particularităţile elevilor şi la conţinuturile esenţiale;
– nepracticarea unor trasee individualizate de învăţare şi insuficienta adaptare a curriculum-ului particularităţilor unor categorii speciale de elevi ;
– insuficienta manifestare a inventivităţii şi creativităţii pedagogice a cadrelor didactice în vederea creşterii motivaţiei pentru învăţare a elevilor ;
– activităţile extracurriculare uneori formale, contribuţia lor la îmbunătăţirea curriculum-ului fiind redusă sau ineficientă.
Rezultate şcolare
– la nivelul examenelor naţionale, procentul de promovabilitate desi este in crestere ,procentul este sub media pe judet este sub nivelul mediei pe ţară, înregistrându-se, la clasa a VIII-a pe unitatea scolara- 24% (2018), 27,27% (2019), 37,03 (2020), 50% (2021) și 41,37% (2022).
– procent mare de medii şcolare în intervalul 5-6,99, ceea ce indică existenţa mediocrităţii;
– lipsa studiului individual şi a surselor de informare personale în rândul elevilor;
– lipsa activităţilor în cercuri tematice.
Resurse umane
– lipsa cabinetului de asistenţă psihopedagogică şi a specialiştilor în domeniu;
– pregătirea slabă a unor cadre didactice în ceea ce priveşte operarea pe calculator şi reticenta în folosirea acestuia ca mijloc de învăţământ;
– pregătirea ştiinţifică şi metodică deficitară a unor cadre didactice;
– volumul mare de muncă si riscul de a nu finaliza la timp, eficient si corespunzător, problemele de pe agenda scolii;
– din totalul cadrelor didactice, majoritatea dintre ei sunt titulari;
– încadrarea profesorilor pe mai multe şcoli.
Resurse materiale şi financiare
– utilizarea ineficientă a mijloacelor de învăţământ moderne;
– dotarea necorespunzătoare a laboratoarelor de ştiinţe;
– unitatea de învăţământ nu are personal de specialitate care să asigure execuţia bugetară în cadrul unităţii şi nu în afara ei (primărie);
– subfinanţarea educaţiei;
– accentuarea uzurii morale şi fizice a bazei didactico-materiale;
– mobilizarea dificilă a resurselor extrabugetare;
– lipsa unei săli de sport;
– şcoala funcţionează în 4 locaţii și 6 clădiri situate pe o distanţă de 5 Km.
Parteneriat şi dezvoltare comunitară
– neimplicarea corespunzătoare a unor cadre didactice în atragerea în viaţa şcolii a membrilor
comunităţilor locale (părinţi, autorităţi publice, agenţi economici etc) ;
– lipsa experienţei în stabilirea unui parteneriat funcţional şcoală- comunitate ;
– percepţii eronate şi prejudecăţi cu privire la şcoală ;
– slaba implicare a familiei ca principal partener al şcolii ;
– slaba implicare a comitetelor de părinţi în coordonarea relaţiei şcoala- comunitate;
– insuficienta deschidere a unităţii şcolare către accesarea unor programe de parteneriat european.